Lämna
sidan
Medelålders kvinna

Lättläst svenska

Du kan prata med oss på kvinnojouren

om någon slår dig eller är elak mot dig

eller våldtar dig.

Du behöver inte säga ditt namn.

Vi har tystnadsplikt.

Det betyder att vi inte talar om för

någon annan vad du säger till oss.

Alla kvinnor har rätt till respekt.

Kvinnor från rika och fattiga hem,

kvinnor med olika mycket utbildning,

kvinnor från olika kulturer och olika land,

kvinnor som blir kära i kvinnor och

kvinnor som blir kära i män,

kvinnor som är unga, medelålders eller gamla,

kvinnor som har funktionsnedsättning.

Du som bor i Borlänge, och som behöver stöd och hjälp:

ring till oss, skicka e-post eller kom hit!

 

DET HÄR STÖDET KAN DU FÅ FRÅN OSS:

• Du kan prata med någon som kan förstå dig och ge dig stöd.

Du kan prata på telefon eller på möten med oss.

• Du kan få hjälp med skyddat boende.

Vi har en lägenhet med hemlig adress för den som behöver akut hjälp.

• Du kan få hjälp när du ska prata med polis,

advokat, socialtjänsten, sjukvården eller psykvården.

• Du kan få råd och stöd om vad du kan göra

om du har en vän som blir slagen eller illa behandlad.

 

HÄR HITTAR DU OSS:

Du kan skriva brev till Kvinnojouren Borlänge

Box 850 781 28 Borlänge

Telefon: 0243-814 01

Vi svarar i telefon alla dagar

mellan 9 på morgonen och 16 på eftermiddagen

Vill du prata med oss andra tider,

ring till polisen i Borlänge på telefonnummer 114 14

Fax: 0243-21 12 47

E-post: borlange@roks.se